Huisregels – Tandartspraktijk Drechterland – Venhuizen

Welkom!

Welkom op de website van tandartspraktijk Drechterland. Wij zijn een gezellige dorpspraktijk in het centrum van Venhuizen. Sinds januari 2021 zijn wij gevestigd in ons nieuwe pand aan het Westeinde 5a.

Huisregels

Eerste afspraak

Bij de eerste afspraak willen we u vragen een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Dat kan een rijbewijs, identiteitskaart of paspoort zijn.  Wij zijn wettelijk verplicht een BSN registratie en identiteitscontrole uit te voeren.

Vervolgbezoek

Na het eerste consult/controlebezoek maken we, buiten de afspraak voor vervolgbehandeling, ook direct een afspraak voor de volgende periodieke controle. U kunt deze afspraak aan de balie maken.

Komt de afspraak tegen die tijd niet uit kunt u deze tot maximaal 24 uur van tevoren afzeggen. Zegt u binnen 24 uur de afspraak af, dan moeten we de gereserveerde tijd in rekening brengen. Verschijnt u niet op de afspraak dan zullen wij ook de kosten in rekening brengen voor de geplande tijd.

U ontvangt van ons een afspraken kaartje na elke periodieke controle. Hier staat buiten de evt vervolgafspraken ook de volgende periodieke controle afspraak op. Bewaar het kaartje dus goed.

 

Sms herinnering

Een dag van tevoren ontvangt u van ons een sms-herinneringsbericht. Om technische redenen kan het zijn dat u van ons geen sms bericht ontvangt. Het sms bericht vervangt dus niet de afspraak die we eerder met u telefonisch of aan de balie hebben gemaakt.

 

Verblijf in de praktijk rondom de afspraak

Bij binnenkomst willen we u vragen zich direct te melden aan de balie. We proberen netjes op tijd te lopen. Omdat er soms bij spoedbehandelingen tussendoor niet helemaal vooraf ingeschat kan worden hoelang het gaat duren, vragen we om uw begrip als we even wat uitlopen.  Lopen we uit en komt u met een vervolgafspraak in de knel? Dan maken we graag met u een nieuwe afspraak. Uiteraard zullen we dan de kosten van de geplande afspraak niet in rekening brengen.

Bent u te laat voor uw afspraak dan kan het zijn dat we de behandeling niet meer volledig uit kunnen voeren en genoodzaakt zijn een nieuwe afspraak te maken. De kosten van de afspraak brengen we dan in rekening.

Agressie en geweld binnen en om de praktijk wordt door ons niet getolereerd en zal leiden tot uitschrijving van de tandartspraktijk.

 

Facturen en betalingen

Omdat we graag onze focus willen leggen op de zorg die we verlenen, besteden we het facturenbeheer uit aan Infomedics. Afhankelijk van uw zorgverzekering stuurt Infomedics de nota eerst naar de verzekering en krijgt u van hen de restnota. In sommige gevallen krijgt u de volledige nota en moet u die zelf indienen bij de verzekering. Voor vragen is Infomedics bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur op telefoonnummer: 036 – 20 31 900

 

We hopen op een prettige samenwerking en verwelkomen u graag in onze praktijk.